Ingen Telefonstorm hos IT-support med Tilpassede Forefront Fejlsider

I denne screencast skal vi kigge lidt nærmere på, hvordan vi kan tilpasse de fejlbeskeder der vises i brugernes browser, når brugeren tilgår en hjemmeside der er i strid med de blokeringsregler vi har defineret på vores Forefront Threat Management Gateway server.

Med mindre man gerne vil have brugere hængende i røret konstant, er det en rigtig god idé at tilrette de standard fejlsider Forefront smider i hovedet på brugerne, når de f.eks. tilgår Facebook.com eller andre hjemmesider der er i strid med skolens/firmaets IT-regler.

Hvis brugerne blot bliver mødt med en engelsk fejlmeddelelse, der noget kryptisk forklarer at hjemmesiden er blokeret fordi indholdet på hjemmesiden er blokeret af en regel på Forefront TMG serveren, vil den almindelige bruger med garanti som noget af det første kontakte support.

Derfor vil jeg opfordre til at man i forbindelse med ændring af standard fejlmeddelelserne vil overveje følgende forslag:

Hold meddelelserne der vises på de tilpassede fejlsider, korte og præcise uden for mange tekniske data

Medtag skolens eller firmaets logo på fejlsiden så brugerne er med på at der ikke er noget galt med deres computer, men at det er skolen/virksomheden der aktivt har blokeret adgangen til hjemmesiden

Oversæt fejlmeddelelserne til dansk og undlad tekniske termer

Lav et link til skolens IT-politik der beskriver den formelle beslutning der ligger bag blokeringen af hjemmesiden

Tro mig, det vil spare jer for mange opringninger og brok, når der på fejlsiden direkte henvises til et formelt dokument der beskriver den vedtagne IT-politik.

F.eks. “Hvorfor må jeg ikke besøge denne hjemmeside i arbejdstiden?” eller et lignende link til det formelle dokument.

Du skal have et guldmedlemskab for at se denne video.

Hvis du allerede er guldmedlem så log venligst ind her.

Er du ikke medlem endnu så bestil guldmedlemskab og få omgående adgang til alle mine videoer.

Skriv et svar